«Αξιοποίηση & Χρήση των Παραμυθιών & της Αφήγησης ως Εκπαιδευτικό Εργαλείο: Μορφολογία, Επινόηση, Αφήγηση, Δραματοποίηση»


Δ' ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Αθήνα, 6 Μαρτίου 2021
Με μεγάλη επιτυχία και με περισσότερες από 300 συμμετοχές πραγματοποιήθηκε αποκλειστικά διαδικτυακά το Δ’ Επιστημονικό Εκπαιδευτικό Σεμινάριο Εξειδίκευσης στην Προσχολική Αγωγή με τίτλο «Αξιοποίηση & Χρήση των Παραμυθιών & της Αφήγησης ως Εκπαιδευτικό Εργαλείο: Μορφολογία, Επινόηση, Αφήγηση, Δραματοποίηση». Σας ευχαριστούμε για μία ακόμα φορά για τη μεγάλη εμπιστοσύνη και την τεράστια ανταπόκριση!
Στέλιος Αντωνιάδης
Καθηγητής-Διευθυντής
Ιδρυτής-Πρόεδρος της ΕΛ.ΕΠ.Ε.Π.Α.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ 


Σκοπός του σεμιναρίου:
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα, που έχει ως στόχο οι συμμετέχοντες να αποκομίσουν βιωματικά, γνώσεις για την μορφολογία των παραμυθιών, την αφήγηση τους, αλλά και την αξιοποίηση και χρήση τους ως εκπαιδευτικό εργαλείο. Απώτερος στόχος είναι η ανάπτυξη της φαντασίας με την επινόηση ιστοριών ή χρήση του λόγου για την αφήγηση τους τα ερεθίσματα για την ανάπτυξη εικαστικών τεχνών, τα παιχνίδια ρόλων, ο αυτοσχεδιασμός.

Αξιοποίηση της δυναμικής της αφήγησης:
Με την αξιοποίηση της δυναμικής της αφήγησης επιτυγχάνουμε την απελευθέρωση της φαντασίας και την ενίσχυση των δεξιοτήτων κριτικής σκέψης, ανάλυσης και σύνθεσης πληροφοριών, ιδιαιτέρως βεβαίως των παιδιών. Έτσι, η αφήγηση αξιοποιείται μεν για τον ψυχαγωγικό της ρόλο, αλλά έχει εφαρμοστεί ευρέως στην εκπαίδευση ως πρωταρχικό μέσο διαπαιδαγώγησης, καθώς έχει διαπιστωθεί ότι προσελκύει το ενδιαφέρον και βοηθά στην εμπέδωση των πληροφοριών από τους εκπαιδευόμενους, αφού οι άνθρωποι μπορούν να απομνημονεύσουν και να ανακαλέσουν πιο εύκολα πληροφορίες τις οποίες έλαβαν μέσα από μια ιστορία.



ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ



10.30 – 10.45 ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ
Στέλιος Αντωνιάδης (Ιδρυτής - Πρόεδρος ΕΛ.ΕΠ.Ε.Π.Α.)


10.45 – 12.15 WORKSHOPS / ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ
«Εισαγωγή για το παραμύθι και την μορφολογία των παραμυθιών»
«Επινόηση ιστοριών»
«Πες το με λέξεις (Αφήγηση ιστοριών)»

12.15 – 12.30 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

12.30 – 14.00 WORKSHOPS / ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ (συνέχεια)
«Πες το με εικόνες (Σχέδια - Ζωγραφιές ιστοριών)»
«Πες το με ήχους (Ηχογραφήματα ιστοριών)»
«Παίξε το (Δραματοποίηση ιστοριών)»
«Επίλογος- συμπεράσματα»



Βιογραφικό Γιώργου Ευγενικού:

Ο Γιώργος Ευγενικός είναι ηθοποιός, αφηγητής, εκπαιδευτής, σύμβουλος αφήγησης, επιμελείται παραστάσεις, σχεδιάζει και υλοποιεί σε όλη την Ελλάδα, εκπαιδευτικά προγράμματα για ενήλικες και παιδιά, με θεματικούς άξονες το παραμύθι και την αφηγηματική τέχνη. Είναι δάσκαλος και διευθυντής της “Σχολής Αφηγηματικής Τέχνης” στην Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Κύπρο. Αφηγείται ιστορίες από τη λαϊκή προφορική παράδοση, τη μυθολογία, ιστορίες βιωματικές και μαρτυρίες από τη σύγχρονη εποχή. Με τις ιστορίες του έχει ταξιδέψει στην Ελλάδα, και το εξωτερικό. Έχει αφηγηθεί σε Φεστιβάλ, Μουσεία, Βιβλιοθήκες, Λέσχες αφήγησης, Σχολεία, Ιδρύματα, στο Ραδιόφωνο την Τηλεόραση κ.αλ Διετέλεσε μέλος του Steering Group του ευρωπαϊκού οργανισμού Federation of European Storytelling (FEST).

Tον Απρίλιο του 2020 δημιούργησε το «Παραμυθόφωνο» , μία πλατφόρμα ηχογραφημένων παραμυθιών (podcast). Ξεκίνησε την λειτουργία του εν μέσω πανδημίας και περιοριστικών μέτρων, για την ψυχική στήριξη και ενθάρρυνση του κόσμου σε αυτή τη δύσκολη και πρωτόγνωρη συνθήκη. Απευθύνεται σε ακροατές όλων των ηλικιών και στον πρώτο χρόνο λειτουργίας του ήρθε πρώτο στην κατηγορία του, στις προτιμήσεις των ακροατών στην Ελλάδα και ακούγεται σε 60 χώρες σε όλο τον κόσμο.

Έχει σπουδάσει στο Θέατρο Τέχνης-Καρόλου Κουν και έχει παίξει σε πλήθος θεατρικών παραστάσεων από το 1988 έως σήμερα σε θέατρα όλης της Ελλάδας και του Εξωτερικού. Το 1997 τιμήθηκε με το βραβείο ερμηνείας στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Συμμετείχε σε διεθνή φεστιβάλ θεάτρου και αφήγησης. Το 2000 εντάχτηκε στο εκπαιδευτικό δυναμικό του ΚΕΘΕΑ ως επιμορφωτής θεάτρου της θεραπευτικής κοινότητας “Νόστος” λαμβάνοντας παράλληλα εκπαιδευτική κατάρτιση για την εκπαίδευση ειδικών ομάδων.

Εμπνευστής της «Γιορτής Παραμυθιών» η οποία γεννήθηκε ως ιδέα το 2002 και συνέβαλε τα επόμενα χρόνια στην αναβίωση της αφήγησης ανοίγοντας νέες προοπτικές στην αφηγηματική τέχνη στην Ελλάδα. Το 2005 πήρε την πρωτοβουλία να φέρει σε επαφή ανθρώπους των τεχνών και των γραμμάτων από όλο τον κόσμο, με στόχο την συσπείρωση των δυνάμεων υπό την σκέπη ενός φορέα ο οποίος θα συμβάλλει στη διάσωση και διάδοση της παράδοσης, των ελληνικών μύθων, των θρύλων και των παραμυθιών. Αποτέλεσμα αυτής της πρωτοβουλίας ήταν η ίδρυση του «Κέντρου Μελέτης και Διάδοσης Μύθων και Παραμυθιών» στο οποίο είναι καλλιτεχνικός υπεύθυνος.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ